Kan Yapan Yiyecekler – Kan Yapıcı Maddeler

Kişisel bir şey dedik blog adına, sağlık ta tabii ki kişisel en önemli bir şeydir :P Saçmaladım neyse konuya giriyorum :)

Kan yapan yiyecekler (Gıdalar, besinler, bitkiler, meyveler, sebzeler, yiyecekler ve içecekler) nelerdir?

Dünya nüfusunun yüzde 30’unun yakındığı kansızlığa soya sütü, yulaf, pekmez gibi birçok besin iyi geliyor.

Kimin yüzü solgun olsa hemen sorarız: “Kansızlık sorunun mu var?” Kansızlık birçok insanın şikayetçi olduğu bir rahatsızlık… Kansızlık çekenler için son yıllarda bitkisel çözümler öne çıktı. Bahçelerde yetiştirilen sebzeler, doğada büyüyen bazı şifalı bitkiler kansızlığa bire bir geliyor. Özellikle saf polen, kansızlıkta bedene önemli takviyelerde bulunuyor. Sebzeleri de unutmamak lazım. Örneğin pırasa çiğ yenildiğinde kan yapıcı etki gösteriyor. İşte, kansızlıktan şikayet edenlere bazı doğal çözümler…

Kansızlık pek ciddiye alınmaz. Tek çare olarak demir hapları görülür. Aslında oldukça önemsenmesi gerekir çünkü bazı önemli hastalıkların habercisi de olabilir. Kansızlık, doku ve organlarımıza oksijen ve diğer maddeleri ulaştırmakla görevli, kırmızı hücrelerin azlığı olarak ifade edilir. Bu hücreler belli bir miktarın altına inerse “kansızlık” başlar. Bu azalma ile belli semptomlar da ortaya çıkar. Bu hastalığı, eksik olan demirin alınmasıyla giderme düşüncesi, bir uzmana gitmeden çözüme gidilmesi fikri sorunu daha da ilerletir.

Kansızlık çeken insanlarda belli belirtiler vardır. Örneğin çabuk yorulurlar, halsizdirler, nefes darlığı ve göğüs ağrısı çekerler. Öte yandan mide-barsak sistemi hastalıklarında ve kanserlerinde de demir eksikliği ortaya çıkar. O yüzden kansızlık çeken birinin işi basite almayıp mutlaka bu tür testleri de yaptırması gerekir. Sık ağrı kesici kullananlarda ya da kuralsız diyet yapanlarda da bu rahatsızlık görülür. Barsak şikayetlerinde de dikkat kesilmek gerekir. Çünkü, demir emilim bozukluğuna neden olan barsak hastalıkları da demir eksikliğine ve kansızlığa neden olabiliyor.

Kansızlığın fiziksel belirtisi derinin ve mukozaların (dudaklar, ağız boşluğu ve göz kapaklarının iç yüzeyi) belirgin derecede solgunluğu… Kansızlık çeken kişiler çabuk yorulurlar, sinirlenmeye yatkındırlar. Bir konuya odaklanmada zorlanırlar ve genelde uykusuzluk çekerler. Aşırı derecedeki kansızlıklarda ise el ve ayaklarda karıncalanma biçiminde belirti veren sinirsel bozukluklar meydana gelebilir. Dünya nüfusunun yüzde 30’u bu hastalıktan yakınıyor. Günümüzde kansızlığın tanısı bazı testlerle kolayca ortaya çıkabiliyor.

Herbalist Tarkan Güveloğlu, çözüm olarak iyi bir tedavinin yanı sıra, doğal çözümlere de dikkat çekiyor. Alınan gıdalara da dikkat etmek gerektiğinin altını çizen Güveloğlu, “Fazla miktarda çay, kahve, kola, sigara ve alkol tüketimi kansızlığa neden olabilir. Bunlara dikkat etmeli” diyor. Güveloğlu’na göre gıdalarla birlikte içilen çay, besinlerdeki demir ve C vitamininin vücut tarafından emilemeden idrar ile atılmasına sebep oluyor. Uzman, “Çayı yemekten yaklaşık 1 saat sonra içmek daha yararlıdır. Sigara ve alkol de, vücudun kalsiyumu kullanma yeteneğini azaltarak kemik erimesine yol açar. Sigaranın ayrıca kemik hücrelerine toksik etkisi var” şeklinde bazı önerilerde bulunuyor.

Şunu unutmamak gerekir ki, kansızlığı yenmek için özellikle B12, C vitamini ve demir içeren gıdalar almak gerekiyor. Karaciğer, tüm kırmızı etler, yumurta, kuru baklagiller, pekmez, yeşil sebzeler, domates, tere, roka, kuruyemiş ve süt ürünleri iyi kaynaklardır. Demir, sebzelerin kabuğuna yakın yerlerde daha çok bulunduğundan patates gibi sebzelerin kabuğu içinde pişirilmesi önemli bir noktadır. Bu yöntem daha çok demir alınmasını sağlar. Gıdaların haşlama suyunun (ıspanakta olduğu gibi) atılmasının ise demir kaybına neden olduğunu unutmamak lazım.

Güveloğlu, kansızlıkta önemli bir doğal ürün olarak saf arı poleninin kullanılmasını öneriyor. İçeriğinde birçok vitamin (Özellikle B grubu vitaminler), mineraller ve aminoasit bulunduğu için polen bu anlamda çok yararlı.

Tarkan Güveloğlu, kan yapıcı bazı şifalı ürünleri de şöyle sıralıyor; Saf arı poleni, iyi cins çiçek balı, kuşburnu marmelatı ve çayı, üzüm pekmezi, dut pekmezi, keçiboynuzu (harnup) pekmezi, Tahin, kına, kına kabuğu, keten tohumu, arı sütü, balık yağı, soya sütü ve yulaf sütü…

11 Comments »

  1. 1
    ebru Says:

    ellerim sürekli üşüyor ben kansızlık sorunum mu var neden ellerim sürekli üşüyor yardımcı olursanız sevinrim

    • 2
      kisiselbirsey Says:

      Yorgunluk, zayıflık, baş dönmesi, kulak çınlaması, gözlerde le­keler, solgunluk ve baş ağrıları en çok görülen belirtilerdir. Eğer kanama ilerlemışse nefes darlığı, nabzın süratlenmesi, zayıfla­ması ve koma hali görülür.

      internette kansızlık belirtileri yukarıdaki gibi açıklanmış. görünüşe göre değilsiniz. bilen bir arkadaş daha net cevap verebilir, ama yine de bir doktora sormanızda yarar var.

  2. 3
    halime Says:

    ben de de 1yıldan fazladır kanızlık var.üniversitede okurken ortaya çıktı.ilk zamanlar duvarlar üstüme üstüme geliyordu nefes alamıyordum atıyordum kendimi dışarıya.klostrofobim olduğunu düşünmeye başlamıştım.halsizliklerim iyice attı artık heryerde ansızın bayılıyordum.birçok doktor psikiatri ye sevk etti hatta antidepresan kullandım ama sonradan kansızlık teşhisi kondu 1hafta hastanede yattuım doktor bu hapları 3 ay kullan bırak dedi bana demir eksikliği hapı verdi ve ben 3 ay kullandım bıraktım. ara ara kan sayımı yaptırıyorum devemlı düşüyor.pekmez içiyorum toparlanıyorum bıraktığım an hemen düşüyor. ben nasıl bu hastalıktan kurtulacağım ilaç kullanmaktan reçel pekmez yemekten bıktım eğere bir olan varsa bana yardım etsin…:(

    • 4
      eEylem Says:

      sevgili arkadas ben bu sorunu çok uzun yildir yasiyorum ve aslada çozulmedi. Tedavisini bulursaniz bende isterim. Yillardir her gun uç adet kan ve demir yapici ilaç aliyorum, surekli taze meyve ve sebze yiyorum. uç kez bu nedenle hastanede yattim kan takviyesi yapildi nedenleri arastirildi ama ne yazikki hiç bir sey bulunamadi. yaptirdigim butun testlerde kanim klosturolum demir ve diger sayimlar dusuk çikiyor.kansizlik ve ben birbirimize çok alistik birlikte yasamayi ogrendik. umarim siz bunu yasamazsiniz.

  3. 5
    halime Says:

    eğer bir bilgisi olan varsa bana yardım etsin. şimdiden tesekkürler…

  4. 6
    müberra Says:

    kESTANE en çok kan yapan yıyecekmış doktorum söyledı tamda mevsımı bol bol tüketin Allah şifalar versin

  5. 7
    Korkmaz Says:

    dometes yiyin bol bol sacla yiyin Vişne suyu icin

  6. 8
    hacer Says:

    Bugün gittim keçi boynuzu pekmezi aldım kara üzüm aldım vişne suyu tüketiyorum yumurta süt vs vs inşallah şifa olucak :))))

  7. 9
    Zehra Says:

    Keçi Boynuzu (Harnup) Pekmezi Çok YararLıymış DenemeLisiniz Hemde Her Derde Devaymış Kuzenimin Astımı Vardı İçti Keçi Boynuzu Pekmezini Şimdi Hiç Bİr Şeyi KaLmadı Deneyin Diyorum

  8. 10
    isaac Says:

    Ilk bastan Allah hepimize sifalar ihsan etsin insAllah… Gercek tuz kullanin markette alinan sahte tuzdan degil gercek kaya tuzu, insanda var olan butun elementleri icerir… Biraz pahalidir ama tuzla saka olmaz vucudun en cok ihtiyac duydugu besinin gercegini kullanmak gerek…Normal tedavilerinizi devam edin, eminim bir kac ay sonra degerleriniz duzelecektir insALLAH… Bu arada derdinizide biraz sevin Allaha sukredin… Saygilarla

  9. 11
    mert Says:

    Ben de kan yapan yiyecekleri öğrenmek istiyorum yardım

    Ederseniz sevinirim Tesekkürler… :)


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

